Posted by: Indonesian Children | November 26, 2009

Feeding problems of infants and toddlers

Can Fam Physician. 2006 October 10; 52(10): 1247–1251.
Copyright © 2006, Can Fam Physician

Feeding problems of infants and toddlers

Anne-Claude Bernard-Bonnin, MD, FRCPC
Correspondence to: Dr Bernard-Bonnin, 3173 Côte Ste-Catherine, Montreal, QC H3T 1C5; telephone 514 345-4675; fax 514 345-4822; e-mail ab.acbb/at/videotron.ca

Abstract

OBJECTIVE

To propose a diagnostic and therapeutic approach to feeding problems in early childhood.

QUALITY OF EVIDENCE

Articles were retrieved through a MEDLINE search from January 1990 to December 2005 using the MeSH terms eating disorders, infant, and child. Recommended practice is based mainly on levels II and III evidence.

MAIN MESSAGE

Feeding problems are classified under structural abnormalities, neurodevelopmental disabilities, and behavioural disorders, with overlap between categories. A medical approach also needs an evaluation of diet and an assessment of the interaction between parent and child. Treating medical or surgical conditions, increasing caloric intake, and counseling about general nutrition can alleviate mild to moderate problems. More complicated cases should be referred to multidisciplinary teams. Behavioural therapy aims to foster appropriate behaviour and discourage maladaptive behaviour.

CONCLUSION

Feeding problems in early childhood often have multifactorial causes and a substantial behavioural component. Family physicians have a key role in detecting problems, offering advice, managing mildly to moderately severe cases, and referring more complicated cases to multidisciplinary teams.

Résumé

OBJECTIF

Proposer une façon de diagnostiquer et traiter les problèmes alimentaires des jeunes enfants.

QUALITÉ DES PREUVES

On a fait un relevé d’articles dans MEDLINE entre janvier 1990 et décembre 2005 à l’aide des termes MeSH eating disorders, infant et child. Les pratiques recommandées reposent sur des preuves de niveaux II et III.

PRINCIPAL MESSAGE

Les problèmes alimentaires peuvent relever d’anomalies structurelles, de désordres neurodéveloppementaux et de troubles du comportement, ces catégories se chevauchant. L’approche médicale doit aussi évaluer le régime ainsi que l’interaction parent-enfant. Se peut être efficace de traiter les conditions médicales ou chirurgicales, d’augmenter l’apport calorique et de donner des conseils généraux sur la nutrition dans les cas légers à modérés. Les cas plus compliqués devraient être adressés à des équipes multidisciplinaires. La thérapie comportementale vise à favoriser un comportement approprié et à décourager un comportement inadapté.

CONCLUSION

Les problèmes alimentaires de la petite enfance ont souvent des causes multiples ainsi qu’une importante composante comportementale. Le médecin de famille joue un rôle clé pour détecter ces problèmes, donner des conseils, traiter les cas légers à modérés et diriger les cas plus compliqués à des équipes multidisciplinaires.


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